SZEFIE ANGAŻOWANIE TO KLUCZ DO SUKCESU TWOJEGO ZESPOŁU

Od ponad 5 lat prowadzimy w Polsce program Decision Making For Leaders. DMFL to know-how opracowany przez profesora Victora H. Vrooma z zespołem naukowym z uniwersytetu Yale w Stanach Zjednoczonych. W październiku 2015 roku poprowadziliśmy program w formule otwartej dla polskich menedżerów z branży finansowej, medialnej, produkcyjnej. W trakcie warsztatu omawialiśmy wyzwania liderskie, które podejmują polscy menedżerowie w swoich zespołach. W trakcie ćwiczeń używaliśmy aplikacji Expert System, która jest narzędziem, stworzonym, aby pomóc menedżerom w procesie angażowania zespołu w sprawy firmy. Dziś wiemy jak ważne dla organizacji jest angażowanie. Jeśli jesteś liderem i pragniesz angażować zespół to zapewne czasem zastanawiasz się kiedy warto, abyś był dyrektywny, a kiedy stosować bardziej partycypacyjny styl angażowania innych. Na to pytanie głównie poszukiwaliśmy odpowiedzi na naszym warsztacie. Omawialiśmy sprawy dużej wagi dla organizacji takie jak zmiana lokalizacji siedziby firmy czy ustalanie zakresu działań pomiędzy dużymi zespołami. Menedżerowie podczas warsztatu zapoznawali się ze swoim naturalnym stylem angażowania, a następnie uczyli się modelu profesora Vrooma. Każdą sytuację liderską rozpoczynaliśmy od poprawnie nazwanego problemu, czyli przed jakim wyzwaniem stoi lider i jego zespół. Następnie wspólnie określaliśmy kogo warto zaangażować w poszukiwanie najlepszego rozwiązania problem. Czasem menedżerowie zapraszali do konsultacji swoich dostawców, a czasem klientów, tak aby odnaleźć najbardziej efektywne rozwiązanie. Budując zespół konsultacyjny szukaliśmy osób, które mają największą wiedzę i w których interesie jest pomoc w znalezieniu rozwiązania. W trakcie ćwiczeń omawialiśmy między innymi sytuację jednego z kierowników, który napotkał na problem angażowania jego zespołu. Przeczytaj uważnie tę sytuację i jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązanie jest najbardziej efektywne napisz swoją propozycję na adres: katarzyna.chojnacka@kontraktosh.pl Poniżej opis problemu: Twoje stanowisko: Kierownik Oddziału Sprzedaży gdzieś w Polsce Jesteś kierownikiem małego oddziału sprzedaży usług i produktów telefonicznych. Proces prywatyzacji w sektorze teleinformatycznym postawił przed Twoją firmą wielkie wyzwanie i wielu z Waszych dotychczasowych konkurentów zastało zamkniętych na skutek zbyt małej sprzedaży lub wysokich kosztów. Niedawno zakończyła się w Twoim oddziale kontrola wewnętrzna firmy, a jednym z zaleceń jest zwiększenie aktywności sprzedażowych, co pogorszy już i tak słabe morale zespołu. Masz świadomość realnego zagrożenia, jakim jest zamknięcie Twojego oddziału. Wielu kluczowych konsultantów zwolniło się z pracy, kiedy tylko pojawiły się pierwsze sygnały, że oddział może mieć problemy. Na szczęście szybko udało Ci się obsadzić kluczowe funkcje trzema bardzo kompetentnymi, młodymi stażem konsultantami. Nowi konsultanci wcześniej z sobą nie współpracowali, ale każdy z nich przeszedł podobny program rozwojowy, w czasie, którego mieli okazję zdobyć doświadczenie ze wszystkich procesów funkcjonowania oddziału. Ponieważ byłeś bardzo zajęty poszukiwaniem sposobów na wyciągnięcie oddziału ze sprzedażowej zapaści, dałeś nowym konsultantom dużą swobodę, a oni świetnie sobie poradzili w nowej roli. Jak to zwykle bywa, taki układ bardzo odpowiada konsultantom, którzy obruszali się, kiedy zacząłeś dawać im zbyt szczegółowe wskazówki. Mając duże doświadczenie w sprzedaży, dochodzisz do wniosku, że jedynym sposobem na uratowanie oddziału jest dwutorowe działanie poprzez radykalną obniżkę kosztów reprezentacyjnych i nadgodzin oraz zwiększenie sprzedaży. Trzeba działać szybko, gdyż zbyt mała sprzedaż może spowodować straty i zmusi szefostwo firmy do zamknięcia Twojego oddziału. Strategia działania jest dla Ciebie jasna, ale wiele szczegółów trzeba jeszcze dopracować. Czujesz, że wiesz, jakich informacji potrzebujesz, aby wyprowadzić oddział na prostą. Na szczęście masz koło siebie trzech kompetentnych i zaangażowanych konsultantów. Chociaż nie pracowali wcześniej razem i preferują niezależność, to czujesz, że bardzo zaangażują się we wspólny wysiłek ratowania oddziału. Tak jak Ty dobrze wiedzą, co i jak trzeba zrobić. Zatem zastanów się w jakim stopniu zaangażowałbyś Twój zespół, aby wypracować plan działania? Jaki styl angażowania wybrałbyś spośród tych 5?     style  

JAK ZAMYKAĆ SPRZEDAŻ

Szkolenie skierowane jest do osób chcących doskonalić swoje umiejętności w procesie zamykania sprzedaży. Uczestnik nauczy się technik przejścia od prezentacji do oferty, rozpoznawania sygnałów zakupowych, radzenia sobie z sytuacjami bycia zbywanym przez klienta, unikania lub odwlekania decyzji zakupu przez klienta.

795481943
kontraktosh@kontraktosh.pl

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail