PSYCHOLOGIA SZEFA -Szef To ZAWÓD .
Jak budować autorytet szefa i zaangażowanie w zespole?
Kamizelki ratunkowe dla menedżerów i konkretne algorytmy działania w sytuacjach szefowskich (stacjonarnie)

27-28 maja 2024
Warszawa
2 dni
2500 + 23% Vat

Cel szkolenia

Warsztat Psychologia Szefa powstał na bazie naszych obserwacji obecnej rzeczywistości biznesowej oraz licznych rozmów z menedżerami różnego szczebla. Ta wymiana doświadczeń i opis typowych problemów potwierdziły, że szefowie coraz częściej funkcjonują w środowisku wymuszającym na nich działanie pod silną presją czasu i oczekiwań. Szczególnie kiedy pełnią nową rolę jako liderki/szefowie. Aby sprostać tym wszystkim wyzwaniom potrzebna jest z jednej strony właściwa postawa, a z drugiej umiejętności, które będą wspierały szefów w budowaniu odpowiedzialnych zespołów skutecznie realizujących założone cele i zadania.

Podstawowym celem jest przetrenowanie kluczowych algorytmów pracy Liderki/Lidera. Zbiór dobrych praktyk szefowskich, które w postaci konkretnych algorytmów będą dla Ciebie z jednej strony wsparciem w codziennej pracy z zespołem i pomogą zbudować jego odpowiedzialną postawę i zaangażowanie w realizację założonych celów i pojawiających się wyzwań, a z drugiej zaoszczędzą Tobie konfliktów w zespole, niepotrzebnych stresów i pomogą zaoszczędzić zawsze cenny czas.

Wierzymy, że taka formuła warsztatu będzie dla Ciebie atrakcyjna jako uczestnika oraz dostarczy Tobie wielu praktycznych wskazówek i inspiracji!

Dla kogo

Warsztat  skierowany jest do osób, które które szukają konkretnych rozwiązań i algorytmów działania na różne sytuacje szefowskie. Jeśli pełnisz funkcję (służbowo/projektowo/społecznie) jako Liderka/Lider/Koordynator/Organizator/Szefowa/Szef w zespole i odpowiadasz za motywowanie zespołu do osiągania wyzwań to ten warsztat jest dla Ciebie.

Warsztat szczególnie rekomendowany dla osób, które chcą:

  • Dowiedzieć się jak motywować swój zespół.

  • Wspierać swój zespół, aby osiągać z nim założone cele.

  • Nauczyć się jak wywierać wpływ poprzez nazywanie intencji szefowskich.

  • Rozwijać kompetencje pracowników poprzez feedback i stawianie wyzwań.

  • Podejmować ważne decyzje.

  • Angażować zespół do współpracy.

Program szkolenia

Program
Gry uzupełniające
Narzędzia wspierające
Dzień 1
  1. Wstępny kontrakt. Rozpoznanie potrzeb oraz oczekiwań uczestników.
  2. Szef to zawód – Symulacja działań menedżerskich Katrina. Grywalizacja.
  3. Podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym:
    • odsłanianie intencji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom,
    • trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o podwładnym oraz podejmowanie ważnych tematów,
    • parafraza interesów podwładnego, zapobieganie nieporozumieniom i otwieranie wielu możliwości do zaspokojenia potrzeb pracownika.
      (ćwiczenia w parach i trójkach)
  4. Szef w polu decyzji.
    Trenowanie algorytmu przekazywania trudnej decyzji i profesjonalnego odmawiania
    pracownikom.(psychodramy, praca w podgrupach).
  5. Trening z wykorzystaniem algorytmu trudnej decyzji i bazowych technik asertywności szefa:
    • zdarta płyta,
    • stawianie granic,
    • negocjacje nastawione na współpracę
  6. Główne reguły szefa (expose). Wyznaczanie podwładnym granic i komunikowanie maksymalnych preferencji zgodnie z systemem wartości szefa.
    Psychodramy – indywidualne wystąpienia.
  7. Algorytm konsekwencji i doceniania.
    Jak motywować podwładnych i budować ich, odpowiedzialność wdrażając negatywne i pozytywne konsekwencje.(psychodramy z używaniem bazowego standardu, praca w podgrupach).
Dzień 2
  1. Typowe trudne sytuacje w roli szefa. Jak kształtować u podwładnych postawę samodzielności i odpowiedzialności w sytuacji konfliktu interesów?
    (psychodramy, trenowanie nowych narzędzi psychologicznych).
  2. Jak przeciwstawiać się osłabnięciu entuzjazmu u pracowników oraz mobilizować ich
    do działań w polu, na który mają wpływ.
  3. Algorytm radzenia sobie z narzekającymi i „marudzącymi” pracownikami:
    • wysłuchać i wzmocnić, przypominając pozytywy,
    • pomóc nazwać problem do rozwiązania i określić granice wpływu,
    • pomoc dla podwładnego, który bierze odpowiedzialność lub sankcje dla zdeklarowanego „zatruwacza” zespołu.
  4. Planowanie realnych zmian w działalności w relacji szef- podwładny oraz podsumowanie szkolenia.
Katrina Game

W trakcie warsztatu przejdziemy przez symulację huraganu Katrina. Jest ona oparta na wydarzeniach, które zapoczątkowało uformowanie się 23 sierpnia 2005 roku jednego z największych i najbardziej śmiercionośnych huraganów w historii. Zgodnie z procedurami NHC (National Hurricane Center) otrzymał nazwę, która obiegnie cały świat i zyska ponurą sławę – Katrina. W ciągu kilku przerażających dni zabije niemal dwa tysiące ludzi i doszczętnie zniszczy półmilionowe miasto – Nowy Orlean. Wiele rodzin na ponad dwa lata straci dach nad głową. Huragan Katrina był wielką katastrofą i wielką tragedią. Wiele niewielkich błędów ludzkich, zaniedbań i krótkowzroczności sumowało się w tym trudnym czasie. Ale tak jak natura obnażyła ludzkie słabości, tak również natura wyciągnęła z nas to, co najlepsze w godzinie próby.
Wydarzenia z sierpnia 2005 roku inspirują do refleksji nad postawą cechującą lidera, którego zadaniem jest realizowanie założonych celów i pojawiających się wyzwań w środowisku presji czasu i oczekiwań, emocji oraz pojawiających się kryzysów. Realizując projekt doświadczymy środowiska, w którym będziemy musieli podejmować odważne decyzje o dużej jakości i efektywności. Jednocześnie ważna będzie współpraca i wdrożenie wzajemnych ustaleń. Proaktywność i inicjatywa oraz ryzyko i odwaga menedżerska będą mocno wpływały na końcowy rezultat projektu.

1. Skrypt Szkoleniowy
2. Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
3. One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami Psychologii Szefa
4. Książka Szef to zawód
5. Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie – Mentoring Wdrożeniowy.

Trener prowadzący

Współwłaściciel zarządzający, szef, trener, coach. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca Cola Bottlers. Od 1997 roku razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH. Jest autorem książek Gen sprzedawcy, Lider sprzedaży, Klient w centrum uwagi, Szef w roli coacha, Szef w relacji z zespołem, Szefie angażuj zespół. Od ponad 20 lat pracuje, jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. 
Zapraszam również na moją oficjalną stronę robertzych.pl

Szczegóły organizacyjne

  • Data

    27-28 maja 2024

  • Czas trwania

    2 dni

  • Miejsce

    Warszawa

  • Cena

    2500 zł netto + 23% VAT za osobę

  • Trenerzy

    Robert Zych

Warunki organizacyjne

  • Liczba uczestników: min 2 os – max 14 os.
  • Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu warsztatów w przypadku nie zebrania minimalnej liczby uczestników.
  • Cena obejmuje usługę, badanie indywidualne DISC BAI, książkę Szefie angażuj zespół, skrypt szkoleniowy.
  • Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia lub maila oraz wpłata przed szkoleniem.
  • Podczas szkolenia nie zapewniamy noclegu.
  • Do ceny należy doliczyć 23% podatku VAT.

Kontakt

Aby się zapisać lub gdyby pojawiły się pytania w kwestii tego szkolenia skontaktuj się z: Robert Zych

+48 602 632 390

robert.zych@kontraktosh.pl

Na to szkolenie możesz uzyskać dofinansowanie w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO),  którymi zarządzają poszczególne Urzędy Marszałkowskie  (Instytucje Zarządzające RPO)

Zarezerwuj miejsce






    Zgadzam się na otrzymywanie informacji przez telefon i oświadczam, że zapoznałem się zPolityką Prywatności

    Zgadzam się na otrzymywanie informacji poprzez email i oświadczam, że zapoznałem się zPolityką Prywatności

    Zobacz również

    795481943
    kontraktosh@kontraktosh.pl

    Email marketing powered by FreshMail
     

    Email marketing powered by FreshMail