Program rozwojowy
Angażujący Lider III
Przywództwo sytuacyjne.
Kamizelki ratunkowe dla menedżerów
Power Stories i grywalizacja
Sprawdzone koncepcje biznesowe
O programie
Warsztat Angażujący Lider. Przywództwo sytuacyjne to symulacja w ramach której, zabieramy uczestników do kopalni San José położonej na pustyni Atakama. Wcielimy się w zasypanych górników i liderów akcji ratunkowej, aby przeżyć i odtworzyć sekwencję dramatycznych wydarzeń z 2010 roku. To jedna z największych historii o pokonywaniu trudności i pracy z zespołem, który musiał działać w dynamicznej i zmiennej rzeczywistości oraz przetrwać w obliczu wyzwania rzuconego im przez zawaloną kopalnię.
Profil uczestnika
Program szkoleniowy „Angażujący Lider. Przywództwo sytuacyjne” jest przeznaczony dla:
01. Mających duże doświadczenie i pragnących rozwijać swój styl współpracy i przywództwa
02. Współpracujących z zespołem o zróżnicowanym stażu i doświadczeniu
03. Dążących do rozwoju zespołu i potencjału osób, które go tworzą
04. Chcących doskonalić swoją wiedzę i umiejętności z zakresu przekazywania wiedzy i wspierania zespołu poprzez rozwój jego kompetencji
Wyróżniające cechy
Warsztat Angażujący Lider. Przywództwo sytuacyjne to oparta na historycznych wydarzeniach symulacja typu learning journey, i zarazem metafora z zakresu przywództwa sytuacyjnego oraz zasad wspierających potencjał i skuteczność zespołu. Liderzy szychty, zarówno formalni, jak i nieformalni (analogia do stanowisk menedżerskich, kierowniczych, liderskich) współpracują z mocno zróżnicowanym zespołem pod kątem doświadczenia, stażu, wieku oraz znajomości (analogia do stanowisk specjalistycznych). Walcząc o przetrwanie wspierają swoich towarzyszy dobierając metody adekwatne do ich motywacji i kompetencji (analogia współpracy w pracownikami w różnych fazach rozwoju). Ich działania i metody wsparcia mają bardzo duże przełożenie na poziom zaangażowania, motywacji i współpracy w zespole. Jest to szczególnie ważne w obliczu różnych zmian i trudności, które stawia przed uwięzioną szychtą kopalnia San José (analogia do realizowania ambitnych zadań w zmiennym i nie zawsze przewidywalnym środowisku).
Uczestnicy w ćwiczeniu podzieleni są na zespoły liderskie, w ramach których podejmują decyzje (co warto zrobić, gdy jesteś Liderką/Liderem?) w określonych momentach studium przypadku The 33. Od skuteczności decyzji zależy końcowy wynik zespołu wyrażony w zdobytych punktach efektywności.
Historia 33 górników i decyzje podejmowane w trakcie ćwiczenia stanowią inspirację i platformę do wymiany poglądów wśród uczestników oraz punkt wyjścia do wprowadzenia pięciu zasad zwycięskiego zespołu oraz modelu przywództwa sytuacyjnego Blancharda, po to, aby przećwiczyć określone umiejętności na realnych przykładach w ramach środowiska pracy.
01. Unikatowe połączenie inspiracji z praktycznym treningiem umiejętności
02. Prowadzenie przez doświadczonych trenerów: Robert Zych, Jarek Jamroz, Tomasz Główka, Adam Staniszewski
03. Dedykowany Skrypt Szkoleniowy Angażujący Lider. Przywództwo sytuacyjne
04. Unikalna Forma – Trening w oparciu o grywalizację Szychta Game
Umów się na demo
Rozwijane kompetencje
01
Pozyskanie i ugruntowanie wiedzy na temat roli lidera jako trenera, coacha i mentora – jakie są różnice w sposobach i celach przypisanych do poszczególnych ról oraz kiedy jest właściwy moment na poprowadzenie rozmowy metodą treningu, coachingu i mentoringu.
02
03
04
05
06
07
Metodologia szkoleń
W Kontrakt OSH stawiamy na holistyczne podejście do szkoleń i edukacji, które łączy solidne fundamenty teoretyczne z praktycznym treningiem umiejętności.
Nasze programy są zaprojektowane tak, aby aktywnie angażować uczestników na każdym etapie – od audytu potrzeb, przez intensywne warsztaty, aż po wdrożenie zdobytych kompetencji.
Dzięki temu zapewniamy, że nasi uczestnicy nie tylko poznają, ale przede wszystkim efektywnie wykorzystują nowe narzędzia w swoim środowisku pracy.
Program warsztatu
01. Sposoby edukacji współpracowników w organizacji i wprowadzenie do teorii zarządzania sytuacyjnego Blancharda
02. Rola liderki/lidera jako trenera, coacha i mentora – jakie są różnice w sposobach i celach przypisanych do poszczególnych ról oraz kiedy jest właściwy moment na przeprowadzenie rozmowy metodą treningu, coachingu i mentoringu
03. Podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym
04. Rola i znaczenie rozwoju kompetencji pracowników
05. Współpraca z pracownikiem na poziomie S1 – entuzjazm i motywacja (trening umiejętności na bazie indywidualnych studiów przypadku uczestników warsztatu)
- Wdrażanie pracownika do nowego środowiska – stanowisko, projekt, cele, zadania
- Potrzeby pracownika na etapie wdrożenia: jasne cele, zdefiniowane zadania kluczowe, określone priorytety, precyzyjne terminy i plany działania, systematyczna ocena i docenienie
- Praca z instruktażem i formułowanie celów – jak wspierać rozwój kompetencji pracownika – model angażującego instruktażu od co? do kiedy?
- Kiedy ludzie zdobywają wiedzę, a kiedy umiejętności? Rozróżnienie metod edukacyjnych i ich zastosowanie w coachingu on the job
- Prowadzenie obserwacji jako integralnego elementu coachingu on the job. Konstruowanie przez lidera w roli coacha sytuacji diagnostycznych
- Prowadzenie sesji coachingowej on the job. Jak inspirować podopiecznego do przemyśleń na temat własnej efektywności i wzbogacać jego wiedzę o sobie?
07. Współpraca z pracownikiem na poziomie S3 – kryzys zaangażowania i odpowiedzialności (trening umiejętności na bazie indywidualnych studiów przypadku uczestników warsztatu)
- Przekonać, czy zrozumieć? – jak budować odpowiedzialność u pracownika poprzez angażującą informację zwrotną i szukanie rozwiązań na poziomie ważnych potrzeb i interesów? – model (Gut-Haman) Od stanowisk do interesów
- Sztuka zadawania pytań, czyli stosowanie metody coachingowej w oparciu o model GROW (John Whitemore)
- Spadek motywacji i kryzys odpowiedzialności w procesie realizacji celów – jak radzić sobie z marudzeniem i narzekaniem doświadczonych pracowników? Model (Gut-Haman)
- Wspieranie, a nie wyręczanie pracowników w trakcie realizacji zadań – jak utrzymać zaangażowanie i motywację eksperta? (model poziomów delegowania H. Shermana)
- Rozwijanie i budowanie zaangażowania poprzez mentoring – jak przekazywać wskazówki, aby unikać pułapki pouczania i „dobrych rad”? (model Gut-Haman)
Gry uzupełniające
SZYCHTA GAME
Szychta Game to symulacja, która przenosi uczestników do kopalni San José. Przeżyj dramatyczne wydarzenia z kopalni San José, ucząc się zarządzać zespołem w sytuacjach kryzysowych.
Narzędzia wdrożeniowe
01. Skrypt Szkoleniowy
02. Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
03. One Pagery Wdrożeniowe z narzędziami i algorytmami kluczowych umiejętności z zakresu przywództwa sytuacyjnego
04. Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie – Mentoring Wdrożeniowy
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Złóż zapytanie lub umów się na demo
Na czym polega bezpłatne demo?
Bezpłatne demo to możliwość doświadczenia specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie w formie online. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.