Program rozwojowy
Angażujacy Lider IV
Różnorodny zespół.
Kamizelki ratunkowe dla menedżerów
Power Stories i grywalizacja
Sprawdzone koncepcje biznesowe
O programie
Annapurna Game to symulacja typu online w ramach której, zabieramy uczestników na wirtualną wyprawę na szczyt Annapurna (jeden z najbardziej niebezpiecznych ośmiotysięczników świata). Będziemy towarzyszyć Arlene Blum, która w 1978 roku zorganizowała pierwsze kobiece, zespołowe wejście na Annapurnę. Projekt okazał się bardzo dużym wyzwaniem logistyczno-operacyjnym, ale przede wszystkim obrazował trudności i wyzwania, które wynikają z zarządzania zespołem ekspertów i różnorodnych osobowości w środowisku presji czasu i wysokich oczekiwań otoczenia.
Arlene, jako liderka ekspedycji musiała rozwiązać sporo sytuacji liderskich, nauczyć się budowania odpowiedzialnej postawy w zespole, delegowania i egzekwowania ustaleń oraz budowania swojego autorytetu. Jednocześnie dbając o zaangażowanie i motywację oraz współpracę wewnątrz zespołu doświadczyła wielu elementów z obszaru wywierania wpływu na zespół. Świadomość i zarządzanie emocjami własnymi oraz innych stanowiły ważne ogniwo na drodze do realizacji celu w środowisku silnej presji czasu i oczekiwań.
Profil uczestnika
Program szkoleniowy „Angażujący Lider Różnorodny zespół” jest przeznaczony dla:
01. Liderów i menedżerów:
- Pragnących zbudować bardziej zaangażowane i efektywne zespoły
- Chcących nauczyć się skutecznie motywować i inspirować innych
- Dążących do stworzenia bardziej sprzyjającego środowiska pracy dla różnorodnych zespołów
- Kierujących zespołami o wymagających charakterach
- Zarządzających projektami z udziałem różnych osobowości
02. Członków zespołów:
- Pragnących poprawić komunikację i współpracę w zespole
- Chcących nauczyć się budować silniejsze relacje z innymi członkami zespołu
- Dążących do zwiększenia kreatywności i produktywności zespołu
- Pracujących w zespołach międzynarodowych
- Współpracujących z klientami o różnych kulturach
03. Każdego, kto chce:
- Rozwinąć swoje umiejętności liderskie, kiedy staje się liderem
- Nauczyć się pracować w zróżnicowanym środowisku pod silną presją
- Zwiększyć swoją świadomość kulturową – zarządzania zróżnicowanym zespołem
- Rozwinąć umiejętności budowania relacji i współpracy w obliczu konfliktu
- Zwiększyć swoją efektywność w pracy w trudnych warunkach
04. Dodatkowo, program może być szczególnie przydatny dla:
- Osób, które mają problemy z motywacją i zaangażowaniem swojego zespołu
- Osób, które doświadczają konfliktów w zespole
- Osób, które chcą awansować na stanowisko menedżerskie
Wyróżniające cechy
Annapurna Game to symulacja typu learning journey w ramach której, zapraszamy na wirtualną wyprawę na szczyt Annapurna (jeden z najbardziej niebezpiecznych ośmiotysięczników świata). Będziemy towarzyszyć Arlene Blum, która w 1978 roku zorganizowała pierwsze kobiece, zespołowe wejście na Annapurnę. Projekt okazał się bardzo dużym wyzwaniem liderskim, ale przede wszystkim obrazował trudności i wyzwania, które wynikają ze współpracy w zespole ekspertów i różnorodnych osobowości w środowisku presji czasu i wysokich oczekiwań otoczenia.
Annapurna to źródło inspiracji do rozwijania i doskonalenia umiejętności z zakresu:
- Transparentnej komunikacji poprzez definiowanie angażującej wizji współpracy;
- Budowania empowermentu zespołu i upraszczania procesów poprzez efektywne delegowanie zadań i angażowaniu współpracowników w procesy decyzyjne;
- Wdrażania komunikacji wspierającej współpracę w zespole (feedforward);
- Budowania odpowiedzialności i motywacji zespołu do wdrażania odważnych decyzji i rekomendacji.
01. 90% czasu na warsztacie to trening umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w sprzedaży
02. Prowadzenie przez doświadczonych trenerów: Robert Zych, Jarek Jamroz, Tomasz Główka, Adam Staniszewski
03. Dedykowany Skrypt Szkoleniowy Annapurna Game
04. Badanie Motywacji
05. Merytoryczna dyskusja o kamizelkach ratunkowych na trudne sytuacje konfliktowe zarządzania różnorodnym zespołem – Best Practise
06. Unikalna Forma – Trening w oparciu o grywalizację Annapurna Game
Umów się na demo
Doświadcz specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.
Rozwijane kompetencje
01
Umiejętność rozwiązywania problemów w różnorodnym zespole:
- Uczestnicy uczą się analizować problemy i znajdować kreatywne rozwiązania.
- Poznają różne techniki rozwiązywania problemów i będą je ćwiczyć w praktyce w oparciu o case Annapurna Game.
- Nauczą się wybierać najlepsze rozwiązania w różnych sytuacjach.
02
Umiejętność podejmowania decyzji:
- Uczestnicy nauczą się podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności.
- Poznają różne modele podejmowania decyzji i będą je ćwiczyć w praktyce.
- Nauczą się brać odpowiedzialność za swoje decyzje.
03
Umiejętność pracy zespołowej:
- Uczestnicy nauczą się efektywnie pracować w zespole.
- Poznają znaczenie komunikacji i współpracy w zespole.
- Nauczą się budować zaufanie i wzajemny szacunek w zespole.
04
Umiejętność komunikacji:
- Uczestnicy nauczą się komunikować swoje pomysły i idee.
- Poznają różne techniki komunikacji i będą je ćwiczyć w praktyce.
- Nauczą się udzielać i przyjmować konstruktywną informację zwrotną.
05
Umiejętność radzenia sobie ze stresem:
- Uczestnicy nauczą się efektywnie radzić sobie ze stresem.
- Poznają różne techniki radzenia sobie ze stresem i będą je ćwiczyć w praktyce.
- Nauczą się budować swoją odporność psychiczną.
06
Umiejętność negocjacji:
- Uczestnicy nauczą się efektywnie negocjować.
- Poznają różne techniki negocjacji i będą je ćwiczyć w praktyce.
- Nauczą się osiągać korzystne dla siebie kompromisy.
07
Umiejętność myślenia strategicznego:
- Uczestnicy nauczą się myśleć strategicznie i planować przyszłość.
- Poznają różne modele myślenia strategicznego i będą je ćwiczyć w praktyce.
- Nauczą się wyznaczać cele i tworzyć plany działania.
08
Umiejętność przywództwa:
- Uczestnicy nauczą się być efektywnymi liderami.
- Poznają różne style przywództwa i będą je ćwiczyć w praktyce.
- Nauczą się motywować i inspirować innych.
Metodologia szkoleń
W Kontrakt OSH stawiamy na holistyczne podejście do szkoleń i edukacji, które łączy solidne fundamenty teoretyczne z praktycznym treningiem umiejętności.
Nasze programy są zaprojektowane tak, aby aktywnie angażować uczestników na każdym etapie – od audytu potrzeb, przez intensywne warsztaty, aż po wdrożenie zdobytych kompetencji.
Dzięki temu zapewniamy, że nasi uczestnicy nie tylko poznają, ale przede wszystkim efektywnie wykorzystują nowe narzędzia w swoim środowisku pracy.
Program warsztatu
01. Moduł I: Rola angażującej wizji i budowanie autorytetu lidera
- Model angażującej wizji Harvard Business School
- Cztery podstawy zaangażowania prof. Vroom’a z Yale University
- Budowanie autorytetu lidera – ćwiczenia
- Praktyczne ćwiczenia w budowaniu wizji i planu działania
02. Moduł II: Wdrażanie decyzji i komunikacja wspierająca SZACUNEK
- Model Różnorodny Zespół
- Przekazywanie ważnych i niepopularnych decyzji w różnorodnym zespole
- Budowanie odpowiedzialności i samodzielności w zespole
- Model feedback i feedforward
- Praktyczne ćwiczenia w komunikacji i budowaniu zaangażowania
03. Moduł III: Zarządzanie wynikami i poszukiwanie DOSKONAŁOŚCI
- Model Angażującego Lidera „4°egzekwowania ustaleń”
- Kształtowanie kultury DOSKONAŁOŚCI
- Egzekwowanie ustaleń i monitorowanie wyników
- Praktyczne ćwiczenia w zarządzaniu wynikami i motywowaniu zespołu
04. Moduł IV: Samotność Lidera i wspieranie różnorodności
- Rola i zadania Liderki/Lidera
- Koncepcja Angażującego Lidera „Samotność”
- Dyrektywność czy partycypacja?
- Model „Od decyzji do delegowania” prof. Vroom’a z Yale University
- Praktyczne ćwiczenia w delegowaniu i budowaniu zaufania
05. Moduł V: Rola przekonań i wartości Liderki/Lidera
- Model Angażującego Lidera „exposé lidera”
- Kształtowanie kultury KREATYWNOŚCI, DOSKONAŁOŚCI i SZACUNKU
- Rola wartości lidera w budowaniu zaangażowania
- Praktyczne ćwiczenia w rozpoznawaniu i wzmacnianiu wartości
06. Moduł VI: Budowanie odpowiedzialności i samodzielności w zespole
- Model sześciu poziomów delegowania H. Shermana
- Delegowanie zadań i obowiązków
- Budowanie odpowiedzialności i samodzielności w zespole
- Praktyczne ćwiczenia w delegowaniu i monitorowaniu postępów
07. Moduł VII: SZACUNEK i docenienie zespołu
- Model sześciu czynników zaangażowania Behavioural Attitude Index
- Radzenie sobie ze spadkiem motywacji
- Budowanie zaangażowania w trakcie realizacji celów
- Praktyczne ćwiczenia w budowaniu zaangażowania i docenianiu zespołu
Gry uzupełniające
ANNAPURNA GAME
Narzędzia wdrożeniowe
01. Skrypt Szkoleniowy
02. Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
03. One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami ANNAPURNA GAME
04. Książka GÓRA KOBIET
05. Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie – Mentoring Wdrożeniowy
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Złóż zapytanie lub umów się na demo
Na czym polega bezpłatne demo?
Bezpłatne demo to możliwość doświadczenia specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie w formie online. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.