Program rozwojowy

Lider Sprzedaży

Aktywne angażowanie zespołu w sprzedaż.

Warsztat, którego forma pozwala na pracę nad świadomością i umiejętnościami potrzebnymi liderowi do skutecznego angażowania podległych mu zespołów sprzedażowych.

Kamizelki ratunkowe dla menedżerów

Power Stories i grywalizacja

Sprawdzone koncepcje biznesowe

O programie

Ostatnie doświadczenia i wyniki badań pokazują, że model, w którym wynik zespołu jest uzależniony od aktywności pojedynczych jednostek, traci stopniowo swoją efektywność. Oczywiście rola poszczególnych osób w zespole jest wciąż nie do przecenienia, niemniej jednak stabilne wyniki i realizację planów sprzedażowych przypisuje się coraz częściej zespołom, które swoim charakterem i sposobem działania przypominają dzisiejsze ekipy ratunkowe, np. brygadę strażaków czy grupę ratowników górskich. Te zespoły funkcjonują w myśl zasady kooperacji, uzupełniania się, wspierania i zaufania. Niezależnie od stopnia partycypacji poszczególnych osób wszystkie działania odbywają się pod okiem silnego i zaufanego lidera, który w momentach kryzysowych, wymagających często konkretnych decyzji, nie waha się wskazywać kierunku i konkretnych działań do podjęcia.

Taki model funkcjonowania zespołu sprzedażowego wymusza sytuacja rynkowa. Z uwagi na olbrzymią konkurencyjność rynku sprzedawcy coraz rzadziej mają możliwość pozyskiwać klientów, oferując im innowacyjny i bezkonkurencyjny produkt. Nakłada się na to rosnąca świadomość klientów i coraz łatwiejszy dostęp do informacji i wiedzy na temat produktów, firm, przewag i braków konkurencji. W efekcie dział sprzedaży, jak żaden inny w firmie, narażony jest na „zatruwanie” ze strony klientów: „słaby produkt”, „cena nieodpowiednia”, „zły serwis” itd. Innymi słowy: na sprzedawcę czeka wiele pułapek, które osłabiają jego motywację i zaangażowanie.

Dodatkowe trudności rodzi sytuacja, w której szef nie ma narzędzi do motywowania podlegających mu pracowników (narzędzi w rodzaju: premii finansowych, samochodów, laptopów itd.). Istotnym powodem jest również fakt, że coraz częściej zespoły sprzedażowe uzupełniane są przez tzw. millenialsów, a więc osoby z pokolenia Y. To grupa, dla której jednym z kluczowych czynników motywujących i angażujących jest atmosfera panująca w zespole. Takie osoby w mniejszym stopniu zwracają uwagę na stabilność zatrudnienia, dużo łatwiej niż wcześniejszym pokoleniom przychodzi im podjęcie decyzji o zmianie pracy, a jednym z ważniejszych argumentów, który zatrzymuje ich na dłużej w środowisku pracy i stymuluje ich zaangażowanie, jest osoba szefa: angażującego lidera, będącego inspiracją nie tylko dla poszczególnych jednostek, ale i dla całego zespołu. 

 

Uwzględniając powyższe czynniki, stworzyliśmy warsztat, którego forma pozwala na pracę nad świadomością i umiejętnościami potrzebnymi liderowi do skutecznego angażowania podległych mu zespołów sprzedażowych.

Profil uczestnika

Program szkoleniowy „Lider Sprzedaży” jest przeznaczony dla:

01. Doświadczonych handlowców, którzy chcą:

  • Awansować na stanowisko lidera zespołu
  • Zwiększyć swoje umiejętności zarządzania zespołem
  • Poprawić wyniki sprzedażowe swojego zespołu
  • Zmotywować i zaangażować swoich pracowników
  • Stworzyć efektywny i prężnie działający zespół

02. Menedżerów ds. sprzedaży, którzy chcą:

  • Doskonalić swoje umiejętności liderskie
  • Zbudować silny i efektywny zespół
  • Zwiększyć motywację i zaangażowanie swoich pracowników
  • Wdrożyć efektywne strategie zarządzania sprzedażą
  • Osiągnąć wyższe cele sprzedażowe

03. Ekspertów, którzy chcą pracować w branży sprzedaży:

  • Nauczyć się podstaw zarządzania zespołem sprzedaży
  • Poznać techniki motywacji i zaangażowania pracowników w sprzedaży
  • Zwiększyć swoje umiejętności interpersonalne w sprzedaży
  • Rozwinąć swoje umiejętności liderskie w sprzedaży

Wyróżniające cechy​

01. 90% czasu na warsztacie to trening umiejętności stawiania celów/monitorowania i rozliczania zadań

02. Prowadzenie przez doświadczonych trenerów Robert Zych Jarek Jamroz Tomasz Główka Adam Staniszewski

03. Dedykowany Skrypt Szkoleniowy Lider Sprzedaży

04. Merytoryczna dyskusja o kamizelkach ratunkowych na ważne sytuacje Lidera Sprzedaży – Best Practise

05. Unikalna Forma – Trening w oparciu o scenki liderskie i case study

Umów się na demo

Doświadcz specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.

Rozwijane kompetencje

01

Umiejętności liderskie:
  • Motywowanie i inspirowanie zespołu do aktywnej sprzedaży
  • Budowanie zaufania i zaangażowania
  • Delegowanie zadań
  • Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Prowadzenie efektywnych spotkań
  • Tworzenie wizji i strategii sprzedaży

02

Umiejętności zarządzania:
  • Planowanie i organizacja pracy
  • Kontrola i monitorowanie wyników
  • Ocena pracowników
  • Budowanie budżetu
  • Zarządzanie czasem
  • Zarządzanie projektami sprzedażowymi

03

Umiejętności interpersonalne:
  • Komunikacja
  • Asertywność
  • Negocjacje
  • Prezentacja
  • Perswazja
  • Budowanie relacji

04

Wzmacnia umiejętności sprzedażowe:
  • Techniki sprzedaży
  • Poznawanie potrzeb klienta
  • Prezentacja produktu lub usługi
  • Negocjowanie ceny
  • Finalizowanie transakcji
  • Obsługa klienta

Metodologia szkoleń

W Kontrakt OSH stawiamy na holistyczne podejście do szkoleń i edukacji, które łączy solidne fundamenty teoretyczne z praktycznym treningiem umiejętności.

Nasze programy są zaprojektowane tak, aby aktywnie angażować uczestników na każdym etapie – od audytu potrzeb, przez intensywne warsztaty, aż po wdrożenie zdobytych kompetencji.

Dzięki temu zapewniamy, że nasi uczestnicy nie tylko poznają, ale przede wszystkim efektywnie wykorzystują nowe narzędzia w swoim środowisku pracy.

Program warsztatu

LIDER SPRZEDAŻY
01. Moduł 1: Praca z celami i motywacja w zespole sprzedaży
  • Cele:
    • Poznanie technik wyznaczania mierzalnych celów w sprzedaży
    • Nauczenie się prowadzenia rozmów monitorujących poziom realizacji celów
    • Nabycie umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
    • Poznanie najczęstszych pułapek w pracy z celami w Polsce
    • Zrozumienie siły motywacji pozafinansowej i finansowej w sprzedaży
    • Zdobycie wiedzy na temat głównych zadań lidera sprzedaży
  • Forma:
    • Wykład
    • Ćwiczenia na bazie modelu SMART

02. Moduł 2: Spotkania sprzedaży – komunikacja w sprzedaży i praca z podległymi doradcami 

  • Cele:
    • Poznanie roli lidera jako dobrego komunikatora
    • Nauczenie się rozpoznawania pułapek w komunikacji
    • Zdobycie wiedzy na temat efektywnego komunikowania wyzwań i decyzji
    • Nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi
    • Poznanie modeli krótkich motywujących spotkań sprzedaży
  • Forma:
    • Ćwiczenia
    • Wykład na bazie modeli Lencioni i Holmes
03. Moduł 3: Jak komunikować się z różnymi typami sprzedawców (typologia osobowości)
  • Cele:
    • Poznanie typologii osobowości sprzedawców
    • Nauczenie się dopasowywania strategii motywacyjnej do typu osobowości
    • Nabycie umiejętności motywowania różnych typów sprzedawców
  • Forma:
    • Ćwiczenia na bazie modelu Haman – Gut
04. Ufaj i kontroluj
  • Cele:
    • Poznanie technik efektywnego egzekwowania celów sprzedażowych
    • Nauczenie się tworzenia warunków dla handlowców do aktywnej sprzedaży
    • Zdobycie wiedzy na temat różnych stylów zarządzania
  • Forma:
    • Ćwiczenia na bazie case study z życia polskich liderów sprzedaży
05. Moduł 5: Podsumowanie i action plan dla każdego lidera sprzedaży
  • Cele:
    • Poznanie 5 praktyk liderów zwycięskich zespołów sprzedaży
    • Opracowanie indywidualnego planu działania
  • Forma:
    • Praca indywidualna
06. Moduł 6: Sprzedaż nie znosi demokracji
  • Cele:
    • Poznanie różnych stylów liderskich
    • Nauczenie się dostosowywania stylu liderskiego do sytuacji
    • Zdobycie wiedzy na temat budowania autorytetu lidera
  • Forma:
    • Wykład
    • Ćwiczenia na bazie modelu Vroom – Yeton
07. Moduł 7: Autorytet lidera sprzedaży
  • Cele:
    • Poznanie sposobów budowania autorytetu lidera
    • Nauczenie się korzystania z przykładów odpowiedzialnych handlowców
    • Zdobycie wiedzy na temat koncentrowania zespołu na tym, na co mamy wpływ
  • Forma:
    • Wykład
    • Ćwiczenia na bazie modelu Lencioni
08. Moduł 8: Odpowiedzialność w polskich zespołach sprzedaży
  • Cele:
    • Poznanie technik efektywnej komunikacji z nowym zespołem
    • Nauczenie się wykazywania odwagi menedżerskiej
    • Zdobycie wiedzy na temat organizowania pracy z zespołem sprzedaży
  • Forma:
    • Wykład
    • Ćwiczenia na bazie modelu Haman-Gut

Gry uzupełniające

KWESTIA CZASU GAME
Zmierz się z wyzwaniem optymalizacji pracy w firmie pod presją czasu. Naucz się zarządzać priorytetami i zespołem w sytuacji wymagającej szybkiej reakcji i efektywnej koordynacji.

Narzędzia wdrożeniowe

01. Skrypt Szkoleniowy

02. Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico

03. One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami Lidera Sprzedaży

04. Książka Lider Sprzedaży

05. Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie – Mentoring Wdrożeniowy

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Złóż zapytanie lub umów się na demo

logo sign kontraktosh-black blue

Na czym polega bezpłatne demo?

Bezpłatne demo to możliwość doświadczenia specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie w formie online. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.

Wypełnij formularz