Program rozwojowy
Lider Sprzedaży
Aktywne angażowanie zespołu w sprzedaż.
Kamizelki ratunkowe dla menedżerów
Power Stories i grywalizacja
Sprawdzone koncepcje biznesowe
O programie
Ostatnie doświadczenia i wyniki badań pokazują, że model, w którym wynik zespołu jest uzależniony od aktywności pojedynczych jednostek, traci stopniowo swoją efektywność. Oczywiście rola poszczególnych osób w zespole jest wciąż nie do przecenienia, niemniej jednak stabilne wyniki i realizację planów sprzedażowych przypisuje się coraz częściej zespołom, które swoim charakterem i sposobem działania przypominają dzisiejsze ekipy ratunkowe, np. brygadę strażaków czy grupę ratowników górskich. Te zespoły funkcjonują w myśl zasady kooperacji, uzupełniania się, wspierania i zaufania. Niezależnie od stopnia partycypacji poszczególnych osób wszystkie działania odbywają się pod okiem silnego i zaufanego lidera, który w momentach kryzysowych, wymagających często konkretnych decyzji, nie waha się wskazywać kierunku i konkretnych działań do podjęcia.
Taki model funkcjonowania zespołu sprzedażowego wymusza sytuacja rynkowa. Z uwagi na olbrzymią konkurencyjność rynku sprzedawcy coraz rzadziej mają możliwość pozyskiwać klientów, oferując im innowacyjny i bezkonkurencyjny produkt. Nakłada się na to rosnąca świadomość klientów i coraz łatwiejszy dostęp do informacji i wiedzy na temat produktów, firm, przewag i braków konkurencji. W efekcie dział sprzedaży, jak żaden inny w firmie, narażony jest na „zatruwanie” ze strony klientów: „słaby produkt”, „cena nieodpowiednia”, „zły serwis” itd. Innymi słowy: na sprzedawcę czeka wiele pułapek, które osłabiają jego motywację i zaangażowanie.
Dodatkowe trudności rodzi sytuacja, w której szef nie ma narzędzi do motywowania podlegających mu pracowników (narzędzi w rodzaju: premii finansowych, samochodów, laptopów itd.). Istotnym powodem jest również fakt, że coraz częściej zespoły sprzedażowe uzupełniane są przez tzw. millenialsów, a więc osoby z pokolenia Y. To grupa, dla której jednym z kluczowych czynników motywujących i angażujących jest atmosfera panująca w zespole. Takie osoby w mniejszym stopniu zwracają uwagę na stabilność zatrudnienia, dużo łatwiej niż wcześniejszym pokoleniom przychodzi im podjęcie decyzji o zmianie pracy, a jednym z ważniejszych argumentów, który zatrzymuje ich na dłużej w środowisku pracy i stymuluje ich zaangażowanie, jest osoba szefa: angażującego lidera, będącego inspiracją nie tylko dla poszczególnych jednostek, ale i dla całego zespołu.
Uwzględniając powyższe czynniki, stworzyliśmy warsztat, którego forma pozwala na pracę nad świadomością i umiejętnościami potrzebnymi liderowi do skutecznego angażowania podległych mu zespołów sprzedażowych.
Profil uczestnika
Program szkoleniowy „Lider Sprzedaży” jest przeznaczony dla:
01. Doświadczonych handlowców, którzy chcą:
- Awansować na stanowisko lidera zespołu
- Zwiększyć swoje umiejętności zarządzania zespołem
- Poprawić wyniki sprzedażowe swojego zespołu
- Zmotywować i zaangażować swoich pracowników
- Stworzyć efektywny i prężnie działający zespół
02. Menedżerów ds. sprzedaży, którzy chcą:
- Doskonalić swoje umiejętności liderskie
- Zbudować silny i efektywny zespół
- Zwiększyć motywację i zaangażowanie swoich pracowników
- Wdrożyć efektywne strategie zarządzania sprzedażą
- Osiągnąć wyższe cele sprzedażowe
03. Ekspertów, którzy chcą pracować w branży sprzedaży:
- Nauczyć się podstaw zarządzania zespołem sprzedaży
- Poznać techniki motywacji i zaangażowania pracowników w sprzedaży
- Zwiększyć swoje umiejętności interpersonalne w sprzedaży
- Rozwinąć swoje umiejętności liderskie w sprzedaży
Wyróżniające cechy
01. 90% czasu na warsztacie to trening umiejętności stawiania celów/monitorowania i rozliczania zadań
02. Prowadzenie przez doświadczonych trenerów Robert Zych Jarek Jamroz Tomasz Główka Adam Staniszewski
03. Dedykowany Skrypt Szkoleniowy Lider Sprzedaży
04. Merytoryczna dyskusja o kamizelkach ratunkowych na ważne sytuacje Lidera Sprzedaży – Best Practise
05. Unikalna Forma – Trening w oparciu o scenki liderskie i case study
Umów się na demo
Rozwijane kompetencje
01
- Motywowanie i inspirowanie zespołu do aktywnej sprzedaży
- Budowanie zaufania i zaangażowania
- Delegowanie zadań
- Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
- Rozwiązywanie konfliktów
- Prowadzenie efektywnych spotkań
- Tworzenie wizji i strategii sprzedaży
02
- Planowanie i organizacja pracy
- Kontrola i monitorowanie wyników
- Ocena pracowników
- Budowanie budżetu
- Zarządzanie czasem
- Zarządzanie projektami sprzedażowymi
03
- Komunikacja
- Asertywność
- Negocjacje
- Prezentacja
- Perswazja
- Budowanie relacji
04
- Techniki sprzedaży
- Poznawanie potrzeb klienta
- Prezentacja produktu lub usługi
- Negocjowanie ceny
- Finalizowanie transakcji
- Obsługa klienta
Metodologia szkoleń
W Kontrakt OSH stawiamy na holistyczne podejście do szkoleń i edukacji, które łączy solidne fundamenty teoretyczne z praktycznym treningiem umiejętności.
Nasze programy są zaprojektowane tak, aby aktywnie angażować uczestników na każdym etapie – od audytu potrzeb, przez intensywne warsztaty, aż po wdrożenie zdobytych kompetencji.
Dzięki temu zapewniamy, że nasi uczestnicy nie tylko poznają, ale przede wszystkim efektywnie wykorzystują nowe narzędzia w swoim środowisku pracy.
Program warsztatu
- Cele:
- Poznanie technik wyznaczania mierzalnych celów w sprzedaży
- Nauczenie się prowadzenia rozmów monitorujących poziom realizacji celów
- Nabycie umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- Poznanie najczęstszych pułapek w pracy z celami w Polsce
- Zrozumienie siły motywacji pozafinansowej i finansowej w sprzedaży
- Zdobycie wiedzy na temat głównych zadań lidera sprzedaży
- Forma:
- Wykład
- Ćwiczenia na bazie modelu SMART
02. Moduł 2: Spotkania sprzedaży – komunikacja w sprzedaży i praca z podległymi doradcami
- Cele:
- Poznanie roli lidera jako dobrego komunikatora
- Nauczenie się rozpoznawania pułapek w komunikacji
- Zdobycie wiedzy na temat efektywnego komunikowania wyzwań i decyzji
- Nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi
- Poznanie modeli krótkich motywujących spotkań sprzedaży
- Forma:
- Ćwiczenia
- Wykład na bazie modeli Lencioni i Holmes
- Cele:
- Poznanie typologii osobowości sprzedawców
- Nauczenie się dopasowywania strategii motywacyjnej do typu osobowości
- Nabycie umiejętności motywowania różnych typów sprzedawców
- Forma:
- Ćwiczenia na bazie modelu Haman – Gut
- Cele:
- Poznanie technik efektywnego egzekwowania celów sprzedażowych
- Nauczenie się tworzenia warunków dla handlowców do aktywnej sprzedaży
- Zdobycie wiedzy na temat różnych stylów zarządzania
- Forma:
- Ćwiczenia na bazie case study z życia polskich liderów sprzedaży
- Cele:
- Poznanie 5 praktyk liderów zwycięskich zespołów sprzedaży
- Opracowanie indywidualnego planu działania
- Forma:
- Praca indywidualna
- Cele:
- Poznanie różnych stylów liderskich
- Nauczenie się dostosowywania stylu liderskiego do sytuacji
- Zdobycie wiedzy na temat budowania autorytetu lidera
- Forma:
- Wykład
- Ćwiczenia na bazie modelu Vroom – Yeton
- Cele:
- Poznanie sposobów budowania autorytetu lidera
- Nauczenie się korzystania z przykładów odpowiedzialnych handlowców
- Zdobycie wiedzy na temat koncentrowania zespołu na tym, na co mamy wpływ
- Forma:
- Wykład
- Ćwiczenia na bazie modelu Lencioni
- Cele:
- Poznanie technik efektywnej komunikacji z nowym zespołem
- Nauczenie się wykazywania odwagi menedżerskiej
- Zdobycie wiedzy na temat organizowania pracy z zespołem sprzedaży
- Forma:
- Wykład
- Ćwiczenia na bazie modelu Haman-Gut
Gry uzupełniające
KWESTIA CZASU GAME
Narzędzia wdrożeniowe
01. Skrypt Szkoleniowy
02. Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
03. One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami Lidera Sprzedaży
04. Książka Lider Sprzedaży
05. Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie – Mentoring Wdrożeniowy
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Złóż zapytanie lub umów się na demo
Na czym polega bezpłatne demo?
Bezpłatne demo to możliwość doświadczenia specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie w formie online. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.