Program rozwojowy
Angażujący Szef I
Szef to zawód.

Kamizelki ratunkowe dla menedżerów
Power Stories i grywalizacja
Sprawdzone koncepcje biznesowe
O programie

Warsztat Psychologia szefa. Jak budować autorytet szefa/lidera i zaangażowanie w zespole powstał na bazie naszych obserwacji obecnej rzeczywistości biznesowej oraz licznych rozmów z menedżerami różnego szczebla. Ta wymiana doświadczeń i opis typowych problemów potwierdziły, że szefowie coraz częściej funkcjonują w środowisku wymuszającym na nich działanie pod silną presją czasu i oczekiwań. Szczególnie kiedy pełnią nową rolę jako liderki/szefowie. Aby sprostać tym wszystkim wyzwaniom potrzebna jest z jednej strony właściwa postawa, a z drugiej umiejętności, które będą wspierały szefów w budowaniu odpowiedzialnych zespołów skutecznie realizujących założone cele i zadania.
Dlatego warsztat, do którego serdecznie Ciebie zapraszamy ma podstawowy cel jakim jest przetrenowanie kluczowych algorytmów pracy Liderki/Lidera w jej/jego nowej roli. Zbiór dobrych praktyk szefowskich, które w postaci konkretnych algorytmów będą dla Ciebie z jednej strony wsparciem w codziennej pracy z zespołem i pomogą zbudować jego odpowiedzialną postawę i zaangażowanie w realizację założonych celów i pojawiających się wyzwań, a z drugiej zaoszczędzą Tobie konfliktów w zespole, niepotrzebnych stresów i pomogą zaoszczędzić zawsze cenny czas. Wierzymy, że taka formuła warsztatu będzie dla Ciebie atrakcyjna jako uczestnika oraz dostarczy Tobie wielu praktycznych wskazówek i inspiracji!
Profil uczestnika
Warsztat skierowany jest do osób, które awansowały ze stanowiska eksperckiego do roli Liderki/Lidera, dla osób które chcą podnieść swoje kwalifikacje jako zarządzający ludźmi oraz dla wszystkich, którzy rozpoczynają prowadzenie nowych zespołów. Jeśli pełnisz funkcję (służbowo/projektowo/społecznie) jako Liderka / Lider / Koordynator / Organizator / Szefowa / Szef w zespole i odpowiadasz za motywowanie zespołu do osiągania wyzwań to ten warsztat jest dla Ciebie.
Warsztat szczególnie rekomendowany jest dla osób, które chcą:

01. Dowiedzieć się jak motywować swój zespół.
02. Wspierać swój zespół, aby osiągać z nim założone cele.
03. Nauczyć się jak wywierać wpływ poprzez nazywanie intencji szefowskich.
04. Rozwijać kompetencje pracowników poprzez feedback i stawianie wyzwań.
05. Podejmować ważne decyzje.
06. Angażować zespół do współpracy.
07. Przeprowadzać stałe elementy pracy szefa takie jak:
- trudne decyzje
- ważne prośby
- negocjacje z pracownikiem
- radzenie sobie ze spadkiem
- motywacji w zespole
Wyróżniające cechy

01. 90% czasu na warsztacie to trening umiejętności
02. Prowadzenie przez doświadczonych trenerów: Robert Zych, Jarek Jamroz, Tomasz Główka, Adam Staniszewski
03. Dedykowany Skrypt Szkoleniowy Psychologia Szefa
04. Indywidualne Badanie Motywacji – Raport
05. Merytoryczna dyskusja o Wartościach Młodego Stażem Lidera/Szefa – Best Practices
06. Unikalna Forma – Grywalizacja realnych działań młodych liderów Katrina
Umów się na demo
Doświadcz specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.
Rozwijane kompetencje

01
Komunikacja – umiejętność nazywania intencji/stawiania ważnych pytań/zrozumienia pracownika
02
Autorytet – umiejętność przygotowania i wygłoszenia expose szefa
03
Świadomość Liderska – sprawne poruszanie się w polu prośby/negocjacji/decyzji
04
Motywowanie – radzenie sobie z osłabieniem w zespole
Metodologia szkoleń
W Kontrakt OSH stawiamy na holistyczne podejście do szkoleń i edukacji, które łączy solidne fundamenty teoretyczne z praktycznym treningiem umiejętności.
Nasze programy są zaprojektowane tak, aby aktywnie angażować uczestników na każdym etapie – od audytu potrzeb, przez intensywne warsztaty, aż po wdrożenie zdobytych kompetencji.
Dzięki temu zapewniamy, że nasi uczestnicy nie tylko poznają, ale przede wszystkim efektywnie wykorzystują nowe narzędzia w swoim środowisku pracy.


Program warsztatu

01. Wstępny kontrakt. Rozpoznanie potrzeb oraz oczekiwań uczestników.
02. Szef to zawód – Symulacja działań menedżerskich Katrina. Grywalizacja.
03. Podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym:
- odsłanianie intencji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom,
- trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o podwładnym oraz podejmowanie ważnych tematów,
- parafraza interesów podwładnego, zapobieganie nieporozumieniom i otwieranie wielu możliwości do zaspokojenia potrzeb pracownika.
ćwiczenia w parach i trójkach
04. Szef w polu decyzji.
Trenowanie algorytmu przekazywania trudnej decyzji i profesjonalnego odmawiania pracownikom.
psychodramy, praca w podgrupach
05. Trening z wykorzystaniem algorytmu trudnej decyzji i bazowych technik asertywności szefa:
- zdarta płyta,
- stawianie granic,
- negocjacje nastawione na współpracę.
06. Główne reguły szefa (expose). Wyznaczanie podwładnym granic i komunikowanie maksymalnych preferencji zgodnie z systemem wartości szefa.
Psychodramy – indywidualne wystąpienia
07. Algorytm konsekwencji i doceniania.
Jak motywować podwładnych i budować ich, odpowiedzialność wdrażając negatywne i pozytywne konsekwencje.
08. Typowe trudne sytuacje w roli szefa. Jak kształtować u podwładnych postawę samodzielności i odpowiedzialności w sytuacji konfliktu interesów?
09. Jak przeciwstawiać się osłabnięciu entuzjazmu u pracowników oraz mobilizować ich do działań w polu, na który mają wpływ.
10. Algorytm radzenia sobie z narzekającymi i „marudzącymi” pracownikami:
- wysłuchać i wzmocnić, przypominając pozytywy,
- pomóc nazwać problem do rozwiązania i określić granice wpływu,
- pomoc dla podwładnego, który bierze odpowiedzialność lub sankcje dla zdeklarowanego „zatruwacza” zespołu.
11. Planowanie realnych zmian w działalności w relacji szef- podwładny oraz podsumowanie szkolenia.
Gry uzupełniające

Power Stories oraz Grywalizacje wspierające Psychologia Szefa Szef to zawód:
ANNAPURNA GAME
Wejdź na szczyt Annapurny w pierwszej kobiecej ekspedycji i przeżyj wyzwania zarządzania zespołem w ekstremalnych warunkach.
GRYTVIKEN GAME
Doświadcz niezwykłej wyprawy na Antarktydę z Sir Ernestem Shackletonem i jego załogą. Przeżyj jedną z najbardziej inspirujących historii o przetrwaniu i współpracy.
JAK ZJEŚĆ SŁONIA?
Odkryj, jak efektywnie komunikować się i współpracować w środowisku pełnym różnorodności. Zdobądź umiejętności niezbędne do budowania zrozumienia i zgody w zespole.
HURAGAN KATRINA
Staw czoła jednemu z największych kataklizmów w historii – Huraganowi Katrina. Przeżyj symulację, która nauczy Cię zarządzania kryzysowego na najwyższym poziomie.
ANNAPURNA GAME
Wejdź na szczyt Annapurny w pierwszej kobiecej ekspedycji i przeżyj wyzwania zarządzania zespołem w ekstremalnych warunkach.
GRYTVIKEN GAME
Doświadcz niezwykłej wyprawy na Antarktydę z Sir Ernestem Shackletonem i jego załogą. Przeżyj jedną z najbardziej inspirujących historii o przetrwaniu i współpracy.
JAK ZJEŚĆ SŁONIA?
Odkryj, jak efektywnie komunikować się i współpracować w środowisku pełnym różnorodności. Zdobądź umiejętności niezbędne do budowania zrozumienia i zgody w zespole.
HURAGAN KATRINA
Staw czoła jednemu z największych kataklizmów w historii – Huraganowi Katrina. Przeżyj symulację, która nauczy Cię zarządzania kryzysowego na najwyższym poziomie.
ANNAPURNA GAME
Wejdź na szczyt Annapurny w pierwszej kobiecej ekspedycji i przeżyj wyzwania zarządzania zespołem w ekstremalnych warunkach.
GRYTVIKEN GAME
Doświadcz niezwykłej wyprawy na Antarktydę z Sir Ernestem Shackletonem i jego załogą. Przeżyj jedną z najbardziej inspirujących historii o przetrwaniu i współpracy.
Narzędzia wdrożeniowe

01. Skrypt Szkoleniowy
02. Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
03. One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami Psychologii Szefa
04. Książka Szef to zawód
05. Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie – Mentoring Wdrożeniowy
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Złóż zapytanie lub umów się na demo

Na czym polega bezpłatne demo?
Bezpłatne demo to możliwość doświadczenia specyfiki naszych szkoleń na bezpłatnym pokazie w formie online. Poznaj narzędzia, naszą metodologię i poczuj emocje w ramach gier.