nasza strefa wiedzy

Czerp wiedzę.

Odkryj nasze materiały edukacyjne, poradniki oraz know-how.

Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1

artykuły

Zarządzanie​

LOGO LEMENT

Czy jesteś szefem z zawodu?

Szef to zawód Częstym powodem awansu wielu z szefów są zasługi na niższym stanowisku. I wielu szefów ma nadzieję, że zdobyte tam doświadczenia wystarczą im w nowej roli. Zwłaszcza teraz w Polsce zdarzają się błyskawiczne kariery młodych ludzi, którzy są pełni

Czytaj więcej »

artykuły

Współpraca

LOGO LEMENT

artykuły

Sprzedaż

LOGO LEMENT

Czy Twoi klienci chcą z Tobą rozmawiać?

Pozyskanie uwagi klienta. Brak przygotowania to przygotowanie do porażki. Benjamin Franklin Jakiś czas temu jeden z uczestników mojego szkolenia z aktywnej sprzedaży zadzwonił do mnie w panice: — Robercie, Twój model nie działa. Zadzwoniłem do stu moich potencjalnych klientów i nie umówiłem żadnego

Czytaj więcej »

artykuły

Przywództwo

LOGO LEMENT

Angażowanie zespołu poprzez facylitację cz.2

Przedstawiasz problem członkom zespołu w czasie wspólnego spotkania. Pełnisz funkcję facylitatora/moderatora, definiując problem i przedstawiając ramy (granice), w których ma być podjęta decyzja. Twoim celem jest uzyskanie jednomyślnej decyzji. Uważaj, aby Twoje pomysły nie były faworyzowane tylko dlatego, że jesteś

Czytaj więcej »

Kluczowe zasady prowadzenia facylitacji cz.1

Kiedy zastanawiamy się jak angażować zespół kluczowe jest określenie problemu, przed którym stanęliśmy wspólnie z zespołem. Czasem szefowie określają problem zbyt wąsko, przez co ograniczają możliwość realnego zaangażowania zespołu. Jeśli zatem naszym celem jest znalezienie rozwiązania dobrej jakości to postarajmy

Czytaj więcej »

Szef w obliczu ekstremalnych zmian

Pomimo faktu, że ta historia wydarzyła się ponad 100 lat temu badacze zarządzania zachwycają się umiejętnościami motywowania i prowadzenia zespołu w zmianie przez ówczesnego lidera. Słynny był również konflikt wartości, który możemy obserwować. Otóż Ernest Shackleton, irlandzki podróżnik i odkrywca oraz

Czytaj więcej »

Kiedy milczenie jest złotem. Jak motywować bierny zespół?

Zapraszamy do lektury artykułu Roberta Zycha Kiedy milczenie nie jest złotem. Jak motywować bierny zespół?, który ukazał się w listopadowym numerze miesięcznika „Personel & Zarządzanie” Tekst nawiązuję do najnowszej książki Roberta Zycha i Agnieszki Zych „Szef w relacji z zespołem„, którą można zamówić

Czytaj więcej »

artykuły

Obsługa klienta

LOGO LEMENT

Handlowanie to gra ®

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia Handlowanie to gra ® I etap już 15-16 listopada Szczegółowy program Aby się zapisać, skontaktuj się: Renata Gielo tel. +48 605 305 715, biuro@kontraktosh.pl

Czytaj więcej »

Klient w centrum uwagi

W piątkowych poradach pragnę się podzielić doświadczeniami dotyczącymi tego, jak radzić sobie w szczególnie trudnych sytuacjach w obsłudze. Używam terminu kamizelki ratunkowe, bo głęboko wierzę, że każdy z nas jako opiekun powinien znać podstawowe metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Czytaj więcej »

Czy jesteś rzemieślnikiem czy mistrzem w handlowaniu?

Uważamy, że uprawiać zawód handlowca można — tak, jak wiele innych — w dwóch perspektywach: rzemieślnika i mistrza. Perspektywa rzemieślnika (w dobrym znaczeniu tego słowa) oznacza biegłe opanowanie warsztatu handlowego, czyli: budowanie dobrego kontaktu, słuchanie, zadawanie pytań, docieranie do interesów, asertywność

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz. 4

PRACA NA POLECENIACH. TELEFON DO POTENCJALNEGO KLIENTA A SKUTECZNA SPRZEDAŻ We wcześniejszych artykułach opisałem propozycję jak początkujący agent ubezpieczeniowy może budować bazę klientów w oparciu o tak zwaną listę polecających. Głównym założeniem pracy z listą jest pozyskanie kontaktów do potencjalnych klientów.

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz.3

AGENT UBEZPIECZENIOWY – PRACA NA POLECENIACH. SPOTKANIE Z OSOBĄ „POLECAJĄCĄ” A SKUTECZNA SPRZEDAŻ W części 2 poruszyłem temat telefonowania do osób, które mogą być dla początkującego agenta źródłem poleceń do potencjalnych klientów (lista polecających). Kolejnym krokiem po rozmowie telefonicznej jest spotkanie.

Czytaj więcej »

artykuły

Efektywność osobista

LOGO LEMENT