nasza strefa wiedzy

Czerp wiedzę.

Odkryj nasze materiały edukacyjne, poradniki oraz know-how.

Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1

artykuły

Zarządzanie​

LOGO LEMENT

Mity i korzyści z coachingu. Czy kultura coachingowa pomaga w budowaniu zdrowych relacji w firmie?

Coaching nie jest lekarstwem na wszystko (mity coachingu): W związku z coraz większą popularnością coachingu jako formy rozwoju, narosło wokół niego nie tylko sporo kłopotów definicyjnych ale także sporo mitów i stereotypów. Prowadzą one często do nierealnych oczekiwań oraz, w efekcie do rozczarowań tym sposobem pracy. Chcę nazwać najpopularniejsze z mitów, żeby pozbawić

Czytaj więcej »

Ufaj i kontroluj, czyli jak zarządzać skuteczną sprzedażą 2015?

Sprzedaż nigdy nie była jeszcze tak trudna. Nasycony rynek wymaga doskonalenia umiejętności i nieustannej adaptacji. O tym jak radzić sobie z zarządzaniem skuteczną sprzedażą, w jaki sposób się rozwijać oraz o micie charyzmy opowiada Robert Zych – trener, który od 20 lat wspiera managerów i zespoły sprzedaży.  Zanim przejdziemy do 2015, bardzo jestem

Czytaj więcej »

artykuły

Współpraca

LOGO LEMENT

Poznaj 10 zasad Shackletona (infografika)

Ta historia wydarzyła się ponad 100 lat temu. Badacze zarządzania do tej pory zachwycają się umiejętnościami motywowania i prowadzenia zespołu w zmianie przez ówczesnego lidera Ernesta Shakletona. Poznaj 10 strategii, którymi się kierował.

Czytaj więcej »

artykuły

Sprzedaż

LOGO LEMENT

Skąd czerpać siłę do aktywnej sprzedaży — praktyki najlepszych polskich sprzedawców

Każdy z nas, sprzedawców, systematycznie się uczy. Kiedyś jeden z moich trenerów sprzedaży zadał mi pytanie: — Robercie, jeśli z jakiegoś powodu znalazłbyś się w miejscu, w którym nie ma nic do picia, a ty byłbyś bardzo spragniony i miałbyś wybór: napić się wody z bezpiecznego, stabilnego jeziorka pełnego spokojnej toni czy też może spróbować umoczyć usta

Czytaj więcej »

Przekonania, które najczęściej mogą Cię osłabiać w aktywnej sprzedaży 

Jak radzić sobie z osłabiającymi cię przekonaniami w aktywnej sprzedaży? Pewnie słyszałeś nie raz, któreś z poniższych zwrotów. Nie jestem dobry w sprzedaży… Nie sposób sprzedawać — a w każdym razie jest to bardzo trudne — kiedy uważa się, że nie jest się w tym dobrym. Warto zatem zastąpić to osłabiające przekonanie innym, pozytywnym. Na przykład takim: Nawet, kiedy

Czytaj więcej »

Jak pozytywne przekonania wpływają na Twoją efektywność w aktywnej sprzedaży?

Czy kiedykolwiek doświadczyłeś sytuacji, w której zacząłeś myśleć w następujący sposób: „O kurczę, rynek w mojej branży maleje, klienci nie chcą zamawiać moich usług i produktów, dziś nic nie sprzedałem, chyba się do tego nie nadaję, to chyba nie dla mnie”? Kiedy pracuję jako coach sprzedaży, w różnych branżach spotykam się z handlowcami, którzy tak właśnie myślą. Ba,

Czytaj więcej »

Handlowanie to gra ®

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia Handlowanie to gra ® I etap już 15-16 listopada Szczegółowy program Aby się zapisać, skontaktuj się: Renata Gielo tel. +48 605 305 715, biuro@kontraktosh.pl

Czytaj więcej »

Pierwsza „kamizelka ratunkowa”: Asertywna odmowa w obsłudze klienta

Stosujemy ją, kiedy klient zgłasza żądania, których na pewno nie spełnimy ze względu na brak możliwości lub ochronę własnych interesów. Cel takiej reakcji jest dwojaki — przekazanie w sposób niekonfrontacyjny decyzji o odmowie, ale zarazem poszukanie możliwości współpracy w sprawie, o którą walczy klient. Poniżej opisuję konstrukcję asertywnej odmowy handlowej. Bufor

Czytaj więcej »

artykuły

Przywództwo

LOGO LEMENT

Jak budować zespół decyzyjny?

Zainspiruj się doświadczeniem profesora Victora.H Vrooma z Yale of University jak efektywnie budować zespół, który będzie zdolny do rozwiązywania problemów decyzyjnych. Tworzenie zespołu decyzyjnego Tworząc zespół decyzyjny i dobierając do niego członków, warto wziąć pod uwagę przede wszystkim te osoby, które dysponują największą wiedzą w danej sprawie. Jeżeli

Czytaj więcej »

Szefowie, dobrze sformułowany problem to klucz do sukcesu w poszukiwaniu rozwiązań

Jak skutecznie formułować problem w angażowaniu zespołu do wspólnej pracy nad wyzwaniami, które stoją przed projektem lub organizacją? Materiał jest częścią programu rozwojowego Decision Making for Leaders we współpracy z prof. Victorem H. Vroomem Kiedy zastanawiamy się jak angażować zespół, kluczowe jest określenie problemu, przed którym stanęliśmy wspólnie z zespołem. Czasem

Czytaj więcej »

artykuły

Obsługa klienta

LOGO LEMENT

Handlowanie to gra ®

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia Handlowanie to gra ® I etap już 15-16 listopada Szczegółowy program Aby się zapisać, skontaktuj się: Renata Gielo tel. +48 605 305 715, biuro@kontraktosh.pl

Czytaj więcej »

Pierwsza „kamizelka ratunkowa”: Asertywna odmowa w obsłudze klienta

Stosujemy ją, kiedy klient zgłasza żądania, których na pewno nie spełnimy ze względu na brak możliwości lub ochronę własnych interesów. Cel takiej reakcji jest dwojaki — przekazanie w sposób niekonfrontacyjny decyzji o odmowie, ale zarazem poszukanie możliwości współpracy w sprawie, o którą walczy klient. Poniżej opisuję konstrukcję asertywnej odmowy handlowej. Bufor

Czytaj więcej »

Klient w centrum uwagi

W piątkowych poradach pragnę się podzielić doświadczeniami dotyczącymi tego, jak radzić sobie w szczególnie trudnych sytuacjach w obsłudze. Używam terminu kamizelki ratunkowe, bo głęboko wierzę, że każdy z nas jako opiekun powinien znać podstawowe metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze, dzięki czemu zwiększa szansę na budowanie pozytywnego

Czytaj więcej »

Czy jesteś rzemieślnikiem czy mistrzem w handlowaniu?

Uważamy, że uprawiać zawód handlowca można — tak, jak wiele innych — w dwóch perspektywach: rzemieślnika i mistrza. Perspektywa rzemieślnika (w dobrym znaczeniu tego słowa) oznacza biegłe opanowanie warsztatu handlowego, czyli: budowanie dobrego kontaktu, słuchanie, zadawanie pytań, docieranie do interesów, asertywność handlowa itd. Te umiejętności wsparte dbałością o podtrzymywanie odpowiedniego

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz. 4

PRACA NA POLECENIACH. TELEFON DO POTENCJALNEGO KLIENTA A SKUTECZNA SPRZEDAŻ We wcześniejszych artykułach opisałem propozycję jak początkujący agent ubezpieczeniowy może budować bazę klientów w oparciu o tak zwaną listę polecających. Głównym założeniem pracy z listą jest pozyskanie kontaktów do potencjalnych klientów. Po zrealizowaniu tego celu, kolejnym krokiem jest nawiązanie kontaktu

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz.3

AGENT UBEZPIECZENIOWY – PRACA NA POLECENIACH. SPOTKANIE Z OSOBĄ „POLECAJĄCĄ” A SKUTECZNA SPRZEDAŻ W części 2 poruszyłem temat telefonowania do osób, które mogą być dla początkującego agenta źródłem poleceń do potencjalnych klientów (lista polecających). Kolejnym krokiem po rozmowie telefonicznej jest spotkanie. Jak je poprowadzić? Co opłaca się uwzględnić, a czego

Czytaj więcej »

artykuły

Efektywność osobista

LOGO LEMENT