Nie ufaj żadnym modelom. Zaufaj swojej intuicji, ale sprawdzaj, czy ona dobrze Ci podpowiada. Dziś kiedy w Polsce ponad 1000 menedżerów przeszło program angażowania, wiemy, że szczególnie my, Polacy, mamy nadmierne przywiązanie do naszej intuicji. Trudno to wytłumaczyć, bo choćby w sprawach istotnych dla organizacji, gdzie waga decyzji jest duża, Polacy są bardziej dyrektywni niż […]
W 2007 roku profesor Vroom udzielił wywiadu, z którego korzystam w poniższym materiale. Przywództwo zależy od sytuacji. Niewielu naukowców społecznych zakwestionuje słuszność takiej tezy. Jednak znamy przecież wiele interpretacji zjawiska Przywództwo. Bardzo często definicje te nawiązują do roli kierownictwa w organizacji. Opisuję poniżej definicję kierownictwa i krótki opis teorii przywództwa zebranej przez profesora Vrooma. Główną […]
Zgłoś się do nas A my poprowadzimy dla Twojego zespołu bezpłatny mini-warsztat Decision Making For Leaders (DMFL) to program, który stworzył Profesor Victor H. Vroom z Yale School of Management po to, aby pomóc liderom efektywnie angażować zespoły w sprawy organizacji. DMFL to esencja ponad 40 lat badań Profesora Vrooma. To pakiet narzędzi, na który […]
Co to jest BKS (B2B)? BKS (B2B) to Badanie Kompetencji Sprzedażowych dla B2B, który jest przeznaczony do pomiaru kompetencji sprzedażowych wśród osób zajmujących się zawodowo sprzedażą w segmencie B2B (business to business). BKS ma charakter testu sytuacyjnego, co oznacza że składa się z kilkunastu (18) sytuacji typowych dla pracy w sprzedaży, do których zostały przedstawione […]
Każdy z nas, sprzedawców, systematycznie się uczy. Kiedyś jeden z moich trenerów sprzedaży zadał mi pytanie: — Robercie, jeśli z jakiegoś powodu znalazłbyś się w miejscu, w którym nie ma nic do picia, a ty byłbyś bardzo spragniony i miałbyś wybór: napić się wody z bezpiecznego, stabilnego jeziorka pełnego spokojnej toni czy też może spróbować […]
Jak radzić sobie z osłabiającymi cię przekonaniami w aktywnej sprzedaży? Pewnie słyszałeś nie raz, któreś z poniższych zwrotów. Nie jestem dobry w sprzedaży… Nie sposób sprzedawać — a w każdym razie jest to bardzo trudne — kiedy uważa się, że nie jest się w tym dobrym. Warto zatem zastąpić to osłabiające przekonanie innym, pozytywnym. Na […]
Czy kiedykolwiek doświadczyłeś sytuacji, w której zacząłeś myśleć w następujący sposób: „O kurczę, rynek w mojej branży maleje, klienci nie chcą zamawiać moich usług i produktów, dziś nic nie sprzedałem, chyba się do tego nie nadaję, to chyba nie dla mnie”? Kiedy pracuję jako coach sprzedaży, w różnych branżach spotykam się z handlowcami, którzy tak […]
Przez kilkanaście lat pracy jako szef, doświadczałem i obserwowałem jakie wymagania stawiane były polskim szefom. Na początku przemian i raczkującego kapitalizmu w Polsce, managerowie głównie odpowiadali za planowanie i rozliczenie pracowników. Szefowie w większości skupiali swoją uwagę na tym, by pracownicy wiedzieli co maja robić. Czasy się zmieniały, rynek się zapełniał nowymi konkurencyjnymi firmami, zmieniały […]
Przedstawiasz problem członkom zespołu w czasie wspólnego spotkania. Pełnisz funkcję facylitatora/moderatora, definiując problem i przedstawiając ramy (granice), w których ma być podjęta decyzja. Twoim celem jest uzyskanie jednomyślnej decyzji. Uważaj, aby Twoje pomysły nie były faworyzowane tylko dlatego, że jesteś przełożonym. Jak możesz korzystać z facylitacji? „Facylitacja to proces, w którym jedna osoba pomaga innym […]