Kiedy kierujesz zespołem w fazach zależności oraz różnicowania, dostrzegasz zaangażowanie ludzi i pozytywną atmosferę. Jednak w każdym zespole przychodzi moment kryzysu. Typowe zachowania grupy Narzekanie, marudzenie, krytykowanie decyzji. Kto to wymyślił? To głupi pomysł! Tego nie można zrobić! Ci na górze w centrali nie mają kontaktu z rzeczywistością! „Genialne” pomysły, co powinien zrobić zarząd, inne […]
Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia Handlowanie to gra ® I etap już 15-16 listopada Szczegółowy program Aby się zapisać, skontaktuj się: Renata Gielo tel. +48 605 305 715, biuro@kontraktosh.pl
Czy jest jakiś prosty sposób diagnozy, że zespół jest w fazie różnicowania? Otóż jeśli organizujesz spotkanie z zespołem i przez kilka pierwszych minut nie możesz się przebić ze swoim tematem, podczas gdy wszyscy uczestnicy są bardzo zaangażowani, dyskutują, wchodzą sobie w słowo, śmieją się, to raczej masz do czynienia z zespołem w fazie różnicowania. Nie […]
Jak Twój zespół się rozwija? Proces grupowy to siła, której się nie da ani zablokować, ani wymusić. Fazy rozwoju każdej grupy są analogiczne do etapów rozwoju młodego człowieka. Każda zmiana, każde przejście do kolejnej fazy nieuchronnie wiąże się z kryzysem. Formalny lider, tak jak mądry rodzic, powinien wspierać podwładnych w takim stopniu, w jakim tego […]
Konstrukcja sesji coachingowej W tej poradzie opisujemy jak można skutecznie poprowadzić krótką sesję coachingową, tak aby zaangażować pracownika do rozwoju w jego umiejętnościach. Poniższy fragment pochodzi z książki Szef w roli Coacha. Najistotniejszym elementem procesu coachingowego jest sesja, która jest rodzajem roboczego spotkania coacha i podopiecznego. W trakcie spotkania ten ostatni ma się starać określić, […]
Stosujemy ją, kiedy klient zgłasza żądania, których na pewno nie spełnimy ze względu na brak możliwości lub ochronę własnych interesów. Cel takiej reakcji jest dwojaki — przekazanie w sposób niekonfrontacyjny decyzji o odmowie, ale zarazem poszukanie możliwości współpracy w sprawie, o którą walczy klient. Poniżej opisuję konstrukcję asertywnej odmowy handlowej. Bufor I: docenienie (często nazywany […]
Marek to sprzedawca, którego wszyscy uwielbiają. Ma wdzięk, urok i jest dla każdego klienta przemiły. Pracuje w salonie samochodowym. Z większością klientów jest po imieniu. Uwielbia budowanie relacji, zawsze jest uśmiechnięty i uprzejmy. Klienci zazwyczaj chętnie do Marka wpadają, aby poplotkować lub wypić dobrą kawę. Jest tylko mały kłopot. Marek nie zamyka sprzedaży. Wiesz dlaczego? […]
Zobacz, jak pomagać swoim podopiecznym poprzez jeden z najbardziej znanych modeli coachingu rozwojowego jakim jest model GROW. Nasz model coachingu narzędziowego jest z nim spójny dlatego oba modele można używać zamiennie z dobrą korzyścią. Coaching rozwojowy — metoda GROW Johna Whitmore’a W 2013 r. nasza współpracowniczka Małgosia zgłosiła się do nas z takim oto kłopotem: […]
W piątkowych poradach pragnę się podzielić doświadczeniami dotyczącymi tego, jak radzić sobie w szczególnie trudnych sytuacjach w obsłudze. Używam terminu kamizelki ratunkowe, bo głęboko wierzę, że każdy z nas jako opiekun powinien znać podstawowe metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze, dzięki czemu zwiększa szansę na budowanie pozytywnego doświadczenia klienta oraz zmniejsza ryzyko odczuwania […]