Uważamy, że uprawiać zawód handlowca można — tak, jak wiele innych — w dwóch perspektywach: rzemieślnika i mistrza. Perspektywa rzemieślnika (w dobrym znaczeniu tego słowa) oznacza biegłe opanowanie warsztatu handlowego, czyli: budowanie dobrego kontaktu, słuchanie, zadawanie pytań, docieranie do interesów, asertywność handlowa itd. Te umiejętności wsparte dbałością o podtrzymywanie odpowiedniego poziomu motywacji wystarczają do tego, […]
Szef to zawód Częstym powodem awansu wielu z szefów są zasługi na niższym stanowisku. I wielu szefów ma nadzieję, że zdobyte tam doświadczenia wystarczą im w nowej roli. Zwłaszcza teraz w Polsce zdarzają się błyskawiczne kariery młodych ludzi, którzy są pełni zapału do pracy i traktują rolę szefa jako nową misję do spełnienia. Brak im […]
Decision Making For Leaders to nasz program rozwoju przywództwa w Polsce. W oparciu o badania profesora Victora H. Vroom’a z Uniwerystetu Yale w USA wiemy, jak trudno dziś liderom rozwijać zespoły. Dlatego, że głównie koncentrują się na osiągnięciu szybkich wyników biznesowych za wszelką cenę a mniej myślą o rozwoju zespołu. Presja firm na szybkie wyniki, […]
Niesamowicie skuteczną metodą budowania Twojej wiarygodności w aktywnej sprzedaży jest storytelling – budowanie zainteresowania klienta za pomocą historii. Technika ta pozwala uniknąć sprzedaży „frontowymi drzwiami” czyli namawiania i przekonywania klienta do produktu lub usługi. Przeciwnie, umiejętnie zastosowany storytelling angażuje uwagę i emocje, przenosi klienta w tryb wyobrażeniowy, który pozwala na zbudowanie własnych wniosków w oparciu […]
Czy wiecie, że większość ludzi woli raczej psy niż koty? A to dlatego, że psy okazują emocje – są przez to dla człowieka bardziej przewidywalne. Tak samo z jest z ludźmi – ci którzy potrafią okazywać emocje, mówią o nich, są dla nas przewidywalni i w konsekwencji szybciej jesteśmy skłonni z nimi kooperować, wchodzić w […]
Być blisko klienta i pracownika a zdecydowanie krok przed konkurencją to wyzwanie dla biznesu XXI wieku. Jak tego dokonać? Odpowiedź jest jedna: budować emocjonalne relacje z klientami, po to, aby klienci kojarzyli nas z pozytywnymi przeżyciami. Aby to osiągnąć warto zdać sobie sprawę z rozdźwięku pomiędzy tym, co czujemy a tym, co mówimy klientowi i […]
Idea coachingu narzędziowego zrodziła się z konstatacji, że ludzie dokonują zmian w swoim życiu przez działanie, a nie przez gadanie. Oczywiście, wiedza i refleksja jest potrzebna, ale bez użycia nowych umiejętności i bez odwagi zastosowania nowych zachowań – nie ma zmiany. Coaching narzędziowy jest aktywną formą pracy coacha z podwładnym lub podopiecznym, której istotą jest […]
W każdej rozmowie, jeśli próbujesz kogoś do czegoś przekonać, uzasadniasz swoje decyzje i składasz propozycję. Możesz to robić z trzech różnych perspektyw: komunikatem JA, komunikatem MY, komunikatem TY. W życiu osobistym żona, która chce namówić męża na wyjazd nad morze, może mówić: „Dobrze ci to zrobi, odpoczniesz sobie, wygrzejesz się, oderwiesz się od wszystkiego”. (komunikat […]
Tam, gdzie brakuje coachingu narzędziowego, zastępuje go zwykle rozmowa z pracownikiem, będąca zwieńczeniem tzw. okresowej oceny pracy. Niektórzy menedżerowie uważają, że coaching i okresowa ocena pracy prowadzą do tych samych celów. Niestety, to błędne przekonanie. Czytaj dalej Artykuł opublikowany przez portal edutorial.pl Autorzy: Robert Zych, Wojciech Badura