Zainspiruj się doświadczeniem profesora Victora.H Vrooma z Yale of University jak efektywnie budować zespół, który będzie zdolny do rozwiązywania problemów decyzyjnych. Tworzenie zespołu decyzyjnego Tworząc zespół decyzyjny i dobierając do niego członków, warto wziąć pod uwagę przede wszystkim te osoby, które dysponują największą wiedzą w danej sprawie. Jeżeli problem jest złożony, to prawdopodobnie zespół powinien […]
AGENT UBEZPIECZENIOWY – PRACA NA POLECENIACH. TELEFON DO OSÓB Z „LISTY POLECAJĄCYCH” W części 1 opisałem, w jaki sposób można tworzyć tak zwaną listę polecających, za pomocą której początkujący agent może uzyskać swoje pierwsze polecenia do potencjalnych klientów. Kolejnym krokiem po stworzeniu listy jest kontakt z wybranymi osobami. Jak poprowadzić taką rozmowę? Co opłaca się […]
Ludzie nie pamiętają, co do nich mówisz. Pamiętają obrazy, które powstają w ich głowie, kiedy opowiadasz im historię. Patricia Fripp Jedną z metod zainteresowania klienta jest storytelling — sprzedaż za pomocą historii. Ta technika pozwala uniknąć subiektywnego poczucia u klienta, że handlowiec jest natarczywy i za wszelką cenę chce skłonić klienta do zakupu. Można stwierdzić, […]
Agent ubezpieczeniowy – Praca na poleceniach, czyli jak efektywnie budować bazę nowych klientów, kiedy zaczynasz sprzedawać ubezpieczenia. W ciągu ostatnich czterech lat, jako trener pracujący dla jednej z największych korporacji ubezpieczeniowych w Polsce, przeprowadziłem kilkadziesiąt szkoleń wdrażających do zawodu agenta ubezpieczeniowego. Obserwując losy uczestników moich szkoleń, prowadząc rozmowy z wieloma doświadczonymi agentami oraz odwołując się […]
Największym zadaniem biznesowym w dzisiejszych czasach jest przykucie uwagi potencjalnego kupca i zatrzymanie jej tak długo, by pomóc mu w decyzji i zakupie twojego produktu. Chet Holmes Etap interest to czas na pozyskanie zainteresowania klienta. Wzbudzisz je w chwili, kiedy dostrzeże on, że dzięki współpracy z Tobą rozwiąże jakiś swój ważny problem. Dlatego warto na […]
Jak skutecznie formułować problem w angażowaniu zespołu do wspólnej pracy nad wyzwaniami, które stoją przed projektem lub organizacją? Materiał jest częścią programu rozwojowego Decision Making for Leaders we współpracy z prof. Victorem H. Vroomem Kiedy zastanawiamy się jak angażować zespół, kluczowe jest określenie problemu, przed którym stanęliśmy wspólnie z zespołem. Czasem szefowie określają problem zbyt […]
Pozyskanie uwagi klienta. Brak przygotowania to przygotowanie do porażki. Benjamin Franklin Jakiś czas temu jeden z uczestników mojego szkolenia z aktywnej sprzedaży zadzwonił do mnie w panice: — Robercie, Twój model nie działa. Zadzwoniłem do stu moich potencjalnych klientów i nie umówiłem żadnego spotkania. To, co mówisz na szkoleniu, to bzdury. Uff, pomyślałem, nieźle jak […]
Najpierw warto się zastanowić, czy coaching on the job będzie w danym przypadku najlepszym narzędziem pracy. Mamy do dyspozycji szereg innych możliwości, m.in. zorganizowanie szkolenia, zakup usługi konsultingowej czy mentoring. Jeśli w firmie występuje duża rotacja pracowników, zamiast coachingu wystarczy zapewne krótki instruktaż (szkolenie) z zakresu podstawowych umiejętności potrzebnych do wykonywania pracy na minimalnym, niezbędnym […]