nasza strefa wiedzy

Czerp wiedzę.

Odkryj nasze materiały edukacyjne, poradniki oraz know-how.

Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-1

artykuły

Zarządzanie​

LOGO LEMENT

Szef coach a szef egzekutor

Kiedy zamierzasz wdrożyć w swoim zespole coaching możesz spotkać się z zarzutem, że jest to taki inny sposób oceny pracowniczej. Zatem jak wprowadzić coaching, aby zmniejszyć ryzyko negatywnych nastawień w Twoim zespole? Po wysłuchaniu Twoich wyjaśnień na temat wdrażanego coachingu Twoi podwładni i tak będą zapewne mieli podejrzenia, że tak naprawdę planujesz

Czytaj więcej »

Coaching szefowski, czyli dlaczego dobre rady wcale nie są takie dobre

Przez kilkanaście lat pracy jako szef, doświadczałem i obserwowałem jakie wymagania stawiane były polskim szefom. Na początku przemian i raczkującego kapitalizmu w Polsce, managerowie głównie odpowiadali za planowanie i rozliczenie pracowników. Szefowie w większości skupiali swoją uwagę na tym, by pracownicy wiedzieli co maja robić. Czasy się zmieniały, rynek się zapełniał

Czytaj więcej »

Zapisz się na warsztat i poznaj 10 strategii Angażowania zespołu w zmieniających się warunkach.

Czy znasz historię liderów sprzed 100 lat?Zapoznaj się z losami zespołów, które w poprzednim wieku próbowały eksplorować najbardziej  niedostępny kontynent świata. Antarktydę.Poznaj 10 strategii Angażowania zespołu w zmieniających się warunkach. HEROICZNA ERA WYPRAW ANTARKTYCZNYCH. LOSY NAJWIĘKSZYCH LIDERÓW IX WIEKU Program ten skierowany jest do szefów,

Czytaj więcej »

Miej pasję i determinację (Be Passionate and Determined)

W listopadzie 2014 roku prowadziłem projekt szkoleniowy, którego kluczowym czynnikiem sukcesu było zaangażowanie średniej kadry menedżerskiej w dużej firmie branży finansowej do wdrożenia nowych standardów pracy. Ponieważ podobne wdrożenie rok wcześniej zakończyło się niepowodzeniem, menedżerowie byli pełni sceptycyzmu co do nowych planów firmy. Stanąłem przed zadaniem prawie

Czytaj więcej »

artykuły

Współpraca

LOGO LEMENT

Poznaj 10 zasad Shackletona (infografika)

Ta historia wydarzyła się ponad 100 lat temu. Badacze zarządzania do tej pory zachwycają się umiejętnościami motywowania i prowadzenia zespołu w zmianie przez ówczesnego lidera Ernesta Shakletona. Poznaj 10 strategii, którymi się kierował.

Czytaj więcej »

artykuły

Sprzedaż

LOGO LEMENT

Skąd czerpać siłę do aktywnej sprzedaży — praktyki najlepszych polskich sprzedawców

Każdy z nas, sprzedawców, systematycznie się uczy. Kiedyś jeden z moich trenerów sprzedaży zadał mi pytanie: — Robercie, jeśli z jakiegoś powodu znalazłbyś się w miejscu, w którym nie ma nic do picia, a ty byłbyś bardzo spragniony i miałbyś wybór: napić się wody z bezpiecznego, stabilnego jeziorka pełnego spokojnej toni czy też może spróbować umoczyć usta

Czytaj więcej »

Przekonania, które najczęściej mogą Cię osłabiać w aktywnej sprzedaży 

Jak radzić sobie z osłabiającymi cię przekonaniami w aktywnej sprzedaży? Pewnie słyszałeś nie raz, któreś z poniższych zwrotów. Nie jestem dobry w sprzedaży… Nie sposób sprzedawać — a w każdym razie jest to bardzo trudne — kiedy uważa się, że nie jest się w tym dobrym. Warto zatem zastąpić to osłabiające przekonanie innym, pozytywnym. Na przykład takim: Nawet, kiedy

Czytaj więcej »

Jak pozytywne przekonania wpływają na Twoją efektywność w aktywnej sprzedaży?

Czy kiedykolwiek doświadczyłeś sytuacji, w której zacząłeś myśleć w następujący sposób: „O kurczę, rynek w mojej branży maleje, klienci nie chcą zamawiać moich usług i produktów, dziś nic nie sprzedałem, chyba się do tego nie nadaję, to chyba nie dla mnie”? Kiedy pracuję jako coach sprzedaży, w różnych branżach spotykam się z handlowcami, którzy tak właśnie myślą. Ba,

Czytaj więcej »

Handlowanie to gra ®

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia Handlowanie to gra ® I etap już 15-16 listopada Szczegółowy program Aby się zapisać, skontaktuj się: Renata Gielo tel. +48 605 305 715, biuro@kontraktosh.pl

Czytaj więcej »

Pierwsza „kamizelka ratunkowa”: Asertywna odmowa w obsłudze klienta

Stosujemy ją, kiedy klient zgłasza żądania, których na pewno nie spełnimy ze względu na brak możliwości lub ochronę własnych interesów. Cel takiej reakcji jest dwojaki — przekazanie w sposób niekonfrontacyjny decyzji o odmowie, ale zarazem poszukanie możliwości współpracy w sprawie, o którą walczy klient. Poniżej opisuję konstrukcję asertywnej odmowy handlowej. Bufor

Czytaj więcej »

artykuły

Przywództwo

LOGO LEMENT

Przywództwo to proces. Jak angażować zespół do wspólnej pracy nad wyzwaniami w organizacji.

W 2007 roku profesor Vroom udzielił wywiadu, z którego korzystam w poniższym materiale. Przywództwo zależy od sytuacji. Niewielu naukowców społecznych zakwestionuje słuszność takiej tezy. Jednak znamy przecież wiele interpretacji zjawiska Przywództwo. Bardzo często definicje te  nawiązują do roli kierownictwa w organizacji. Opisuję poniżej definicję kierownictwa i krótki opis

Czytaj więcej »

Angażowanie zespołu poprzez facylitację cz.2

Przedstawiasz problem członkom zespołu w czasie wspólnego spotkania. Pełnisz funkcję facylitatora/moderatora, definiując problem i przedstawiając ramy (granice), w których ma być podjęta decyzja. Twoim celem jest uzyskanie jednomyślnej decyzji. Uważaj, aby Twoje pomysły nie były faworyzowane tylko dlatego, że jesteś przełożonym. Jak możesz korzystać z facylitacji? „Facylitacja to proces, w którym jedna osoba

Czytaj więcej »

Kluczowe zasady prowadzenia facylitacji cz.1

Kiedy zastanawiamy się jak angażować zespół kluczowe jest określenie problemu, przed którym stanęliśmy wspólnie z zespołem. Czasem szefowie określają problem zbyt wąsko, przez co ograniczają możliwość realnego zaangażowania zespołu. Jeśli zatem naszym celem jest znalezienie rozwiązania dobrej jakości to postarajmy się właściwie formułować problem. Jak skutecznie

Czytaj więcej »

Szef w obliczu ekstremalnych zmian

Pomimo faktu, że ta historia wydarzyła się ponad 100 lat temu badacze zarządzania zachwycają się umiejętnościami motywowania i prowadzenia zespołu w zmianie przez ówczesnego lidera. Słynny był również konflikt wartości, który możemy obserwować. Otóż Ernest Shackleton, irlandzki podróżnik i odkrywca oraz badacz Antarktydy uczestniczył w pierwszej ekspedycji, której celem było zdobycie

Czytaj więcej »

Kiedy milczenie jest złotem. Jak motywować bierny zespół?

Zapraszamy do lektury artykułu Roberta Zycha Kiedy milczenie nie jest złotem. Jak motywować bierny zespół?, który ukazał się w listopadowym numerze miesięcznika „Personel & Zarządzanie” Tekst nawiązuję do najnowszej książki Roberta Zycha i Agnieszki Zych „Szef w relacji z zespołem„, którą można zamówić już dziś pisząc na adres Katarzyna.Chojnacka@kontraktosh.pl artykul-personel-zarzadzanie

Czytaj więcej »

artykuły

Obsługa klienta

LOGO LEMENT

Handlowanie to gra ®

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia Handlowanie to gra ® I etap już 15-16 listopada Szczegółowy program Aby się zapisać, skontaktuj się: Renata Gielo tel. +48 605 305 715, biuro@kontraktosh.pl

Czytaj więcej »

Pierwsza „kamizelka ratunkowa”: Asertywna odmowa w obsłudze klienta

Stosujemy ją, kiedy klient zgłasza żądania, których na pewno nie spełnimy ze względu na brak możliwości lub ochronę własnych interesów. Cel takiej reakcji jest dwojaki — przekazanie w sposób niekonfrontacyjny decyzji o odmowie, ale zarazem poszukanie możliwości współpracy w sprawie, o którą walczy klient. Poniżej opisuję konstrukcję asertywnej odmowy handlowej. Bufor

Czytaj więcej »

Klient w centrum uwagi

W piątkowych poradach pragnę się podzielić doświadczeniami dotyczącymi tego, jak radzić sobie w szczególnie trudnych sytuacjach w obsłudze. Używam terminu kamizelki ratunkowe, bo głęboko wierzę, że każdy z nas jako opiekun powinien znać podstawowe metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze, dzięki czemu zwiększa szansę na budowanie pozytywnego

Czytaj więcej »

Czy jesteś rzemieślnikiem czy mistrzem w handlowaniu?

Uważamy, że uprawiać zawód handlowca można — tak, jak wiele innych — w dwóch perspektywach: rzemieślnika i mistrza. Perspektywa rzemieślnika (w dobrym znaczeniu tego słowa) oznacza biegłe opanowanie warsztatu handlowego, czyli: budowanie dobrego kontaktu, słuchanie, zadawanie pytań, docieranie do interesów, asertywność handlowa itd. Te umiejętności wsparte dbałością o podtrzymywanie odpowiedniego

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz. 4

PRACA NA POLECENIACH. TELEFON DO POTENCJALNEGO KLIENTA A SKUTECZNA SPRZEDAŻ We wcześniejszych artykułach opisałem propozycję jak początkujący agent ubezpieczeniowy może budować bazę klientów w oparciu o tak zwaną listę polecających. Głównym założeniem pracy z listą jest pozyskanie kontaktów do potencjalnych klientów. Po zrealizowaniu tego celu, kolejnym krokiem jest nawiązanie kontaktu

Czytaj więcej »

Agent ubezpieczeniowy cz.3

AGENT UBEZPIECZENIOWY – PRACA NA POLECENIACH. SPOTKANIE Z OSOBĄ „POLECAJĄCĄ” A SKUTECZNA SPRZEDAŻ W części 2 poruszyłem temat telefonowania do osób, które mogą być dla początkującego agenta źródłem poleceń do potencjalnych klientów (lista polecających). Kolejnym krokiem po rozmowie telefonicznej jest spotkanie. Jak je poprowadzić? Co opłaca się uwzględnić, a czego

Czytaj więcej »

artykuły

Efektywność osobista

LOGO LEMENT